جزوه زمین شناسی یازدهم

دسته بندي : عمومی » گوناگون
توضیحات:
جزوه زمین شناسی پایه یازدهم مناسب رشته علوم تجربی و ریاضی و فیزیک ، در قالب پرسش و پاسخ ، بصورت فایل pdf تایپ شده در 69 صفحه، شامل خلاصه جامعی از کل کتاب (فصل 1 تا 7).

بخشی از متن فایل :
1-خداوند جهان را برچه اساسی خلق کرده است؟ دانشمندان بر این باورند که خداوند، جهان هستی را بر اساس اصول و قوانین آفریده است. آنها با مطالعه و شناخت نظام حاکم بر آفرینش کیهان، به دنبال کشف رازهای خلقت هستند.

2-تعریف کهکشان را بنویسید. در کیهان، صدها میلیارد کهکشان وجود دارد.کهکشان ها، توده ای از گاز، غبار و میلیاردها جرم آسمانی شامل ستاره ها، سیاره ها، فضای بین ستارهای و ... هستند که طی انفجاری بزرگ تشکیل شده اند. درهر کهکشان، تعدادی ازاجرام مختلف،تحت تأثیرنیروهای گرانش متقابل،کنار هم جمع شده و منظومه ها را ساخته اند.

3-کهکشان راه شیری را توضیح دهید. اگر در شب های صاف و بدون ابر، در مکانی که آلودگی نوری ندارد، به آسمان نگاه کنید، نواریِ مه مانند و کم نور، شامل انبوهی از اجرام می بینید. این نوار که، کهکشان راه شیری نام دارد، یکی ازبزرگ ترین کهکشان های شناخته شده است. کهکشان راه شیری، شکلی مارپیچی دارد که منظومه شمسی ما، در لبه یکی از بازوهای آن تشکیل شده است.

4-دو نظریه در مورد حرکت اجرام در منظومه شمسی را بنویسید. الف) نظریۀ زمين مركزی بطلمیوس ب) نظریۀ خورشیدمركزینیکولاس کوپرنیک

5-نظريه زمین مرکزی را توضیح دهید. بطلمیوس، دانشمند یونانی بیش از دو هزار سال پیش، با مشاهده حرکت ظاهری ماه و خورشید، به این نتیجه رسید که زمین، در مرکز عالم قرار دارد و اجرام آسمانی دیگر به دور آن می گردند. براساس این نظریه، که نظریه «زمین مرکزی» نام گذاری شد، زمین، ثابت است و ماه و خورشیدو پنج سیاره شناخته شده آن روزگار، یعنی عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل، در مدارهایی دایره ای به دور زمین می گردند.
دسته بندی: عمومی » گوناگون

تعداد مشاهده: 13018 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 69

حجم فایل:680 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پی دی اف