جزوه ی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان از جمله لوله کشی آب، فاضلاب، سیستم های حرارتی، برودتی و برق رسانی به بخش های مختلف ساختمان بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین انتخاب و طراحی سیستم های تاسیسات الکتریکی و مکانیکی و نظارت بر حسن اجرای آن ها توسط مهندسین تاسیسات مکانیکی یا الکتریکی انجام می گردد. با اینحال توجه به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی در طراحی و نظارت معماری ساختمان ضرورت داشته و مهندسین طراح معمار یا ناظر در طراحی یا کنترل های خود می بایست به برخی اصول و ضوابط طراحی تاسیسات اشراف داشته باشند و عدم توجه به مسایل تاسیسات می تواند منجر به تغییر طرح معماری، دوباره کاری و بروز آسیب های جبران ناپذیری در زمان اجرا و پس از اجرای ساختمان می گردد. به همین منظور دروس تاسیسات الکتریکی و مکانیکی در دانشکده های معماری به دانشجویان معماری ارائه می گردند. به علاوه یکی از منابع آزمون ورود به حرفه ی مهندسی یا به عبارت دیگر یکی از مباحث لازم برای دریافت پروانه اشتغال به کار طراحی، نظارت و اجرای ساختمان مبحث تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ساختمان می باشد. جزوه ی حاضر، حاصل شرکت در کلاس های درس تاسیسات مکانیکی و الکتریکی می باشد که توسط استاد مجرب و مهندس تاسیسات مکانیک پیشکسوت جناب مهندس عبدالحسین هوشیار تدریس گردیده است.
بنابراین بنا به درخواست دانشجویان گرامی، جزوه ی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی را از طریق لینک زیر می توانید خریداری و دریافت نمایید. همچنین به منظور افزایش اطلاعات در خصوص مباحث ذکر شده می توانید منابع معرفی شده در جزوه به همراه مبحث 13 و 14 مقررات ملی ساختمان را نیز مطالعه بفرمایید.

مشخصات این جزوه عبارت است از :
نوع جزوه : دستنویس
تعداد صفحات : 31
محل برگزاری کلاس : دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
نام مدرس : جناب مهندس عبدالحسین هوشیار
سال برگزاری کلاس : 1383

⛔ پژوهشگر / دانشجوی گرامی لازم به ذکر است که تهیه و نوشتن این جزوه ها حاصل ساعت ها، روزها، هفته ها و ماه ها تلاش و شرکت در کلاس های آموزشی می باشد. و صرفا جهت مطالعه ی علاقه مندان تهیه شده است بنابراین هرگونه کپی برداری و تکثیر ممنوع بوده و صرفا استفاده از مطالب مهم جزوه همراه با ذکر منبع بلامانع می باشد. ⛔
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 3542 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 31

حجم فایل:23,965 کیلوبایت

 قیمت: 71,380 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    فایل به وسیله ی نرم افزارهایی مانند Foxit Reader، Adobe Acrobat Reader و اپلیکیشن هایی نظیر Polaris Office باز می گردد.

  • محتوای فایل دانلودی:
    یک عدد فایل Pdf